АспиринЪ - Форум за вашето душевно и телесно здраве  

Дата и час: Пон Май 22, 2017 7:18 pm


Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 5 мнения ]
Автор Съобщение
 Заглавие: Тае-бо и латинотанци топят сланинки
МнениеПубликувано на: Нед Май 03, 2009 9:52 am 
Administrator
Administrator
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 22, 2009 5:23 pm
Мнения: 3490
Тае-бо и латинотанци топят сланинки неусетно

  автор: Илияна Ангелова;


Тае-бо съчетава елементи от източните бойни изкуства и кикбокс, като е създаден специално за фитнес тренировки.

Със затоплянето на времето човек започва да се вглежда по-критично във фигурата си, която през зимата леко се е позакръглила. Ако твърдо сте решили да се преборите с нежеланите сланинки, добре е да знаете някои неща. Спортът в добавка към диетата е добро решение. За съжаление организмът не посяга веднага към мастните депа, които са най-дълбоките му резерви. При натоварване той черпи от по-бързи източници на енергия - складираните въглехидрати. Те обаче са ограничени.

Добрата новина е, че тялото може да бъде приучено да посяга все по-активно към мастните си запаси. Начинаещите спортуващи не бива да се отчайват, ако желаните резултати не настъпят бързо. Когато човек започне с джогинг, през първите седмици изгаря около 10 г телесна мазнина за средно тежка половинчасова тренировка. Три месеца по-късно при същото натоварване човек се освобождава от 20 г. Колкото повече тялото се настройва за физическа дейност, толкова по-активно гори калории от мастните си депа.

Минимумът, който специалистите препоръчват, е две тренировки седмично, съпроводени от упражнения за сила на мускулите. Тренираните коремни мускули не само изглеждат по-добре, но и горят денонощно повече калории. Двата вида тренировки могат да бъдат една след друга или разпределени в различни дни от седмицата.

Схващането, че разграждането на мастните депа започва едва половин час след началото на тренировката, вече е оборено, сочи изследване на университета "Лавал" в Квебек. Вярно е, че кривата на изразходването на въглехидратите при нарастващо физическо натоварване се покачва повече, отколкото горенето на мазнини. Колкото по-тежко и по-продължително е натоварването, толкова повече се покачва разграждането на мазнини в момента. Само ако изразходваме повече енергия, отколкото поглъщаме с храната, можем да отслабнем.

Какъв спорт е най-подходящ за изгаряне на калориите? Сайтът на германското сп. "Фокус" представя 10-те най-ефективни от тази гледна точка.

ТИЧАНЕ

Тичането е идеалният спорт за изгаряне на калории. Който няма проблеми със ставите или сърдечносъдовата система, най-добре да се заеме с джогинг. Тест на института по здравни грижи и профилактика в Кьолн сочи, че жена със спортни навици на 39 г. (60 кг при 1,70 м височина) изгаря 547 калории за 1 час с този спорт.

Тези изводи се подкрепят и от изследване на университета в Тексас. С джогинг се изразходват значително повече калории, отколкото с бързо ходене, защото пулсът се увеличава по-съществено. Същото важи и при тренировки на бягаща пътечка във фитнес залата.

ТАЕ-БО

Тренировките в зала също са добра възможност за отслабване. Тае-бо натоварва интензивно организма. Изисква пъргавина и подвижност. Тялото се намира постоянно в движение. С тае-бо се изразходват около 465 ккал за час (цифрата, както и другите, посочени по-нататък, е ориентировъчна и зависи от индивидуалното тегло и тренираност).

Тае-бо е спорт, създаден за постигане на фитнес цели. Съчетава елементи от азиатските бойни изкуства като карате, таекуондо и кикбокс с аеробика. Тренировките обикновено се правят на приятна бърза музика. Тае-бо обаче не е бойно изкуство или техника за самозащита, а само фитнес гимнастика за поддържане на формата.

ЛАТИНОТАНЦИ

Жените са тези, които предпочитат да съчетават приятното с полезното. Хубавото е, че бурните латинотанци може да се разглеждат и като сериозна тренировка. По-интересно и стимулиращо е, ако се развихрим на дансинга в компания, най-добре на курс, където опитен ръководител ще ни напътства. С вихрени танци за 60 мин ще изгорите 454 калории.

НОРДИК УОКИНГ

Който не може или не обича да тича, може да избере “нордик уокинг”, което е вид туристическо ходене. То е щадящо за ставите, защото се използват тояжки (саморъчно направени от дърво или готови от спортните магазини). С тях се постига по-интензивно темпо, отколкото при обикновеното ходене. Дясната тояжка допира земята едновременно с лявата пета и обратно. Тояжките се държат близо до тялото. Свободната се изнася косо назад. Всяка тояжка се допира в земята успоредно на вертикалната ос на човешкото тяло. Разходът на енергия е 446 калории за час.

СТЕПАЕРОБИКА

Степаеробиката е добър избор за изгаряне на калории, тъй като натоварването остава стабилно по време на тренировката. Използва се малка платформа, върху която човек трябва да се удържи през цялото време. Допълнителните усилия увеличават физическото натоварване. Тялото гори средно 434 калории за час.

ПЛУВАНЕ

Тези, които предпочитат водата пред твърдата земя, могат да се заемат с плуване. То е сред спортовете, които горят сравнително много калории. Плуване и всякакви игри в басейна са много подходящи за отслабване. Щадят ставите и натоварват равномерно различни мускулни групи. При това стилът на плуване - кроул, бруст или някакъв друг, няма значение. Ако активно се движим във водата, за час ще изгорим 436 калории.

КАРАНЕ НА КОЛЕЛО

Бързотовъртене на педалите е натоварващо, но общият разход на енергия е по-малък, отколкото при тичането, тъй като по-малко мускулни групи се натоварват. За 60 минути можете да се освободите от 412 калории. Експеримент с 60 мъже показал, че с каране на колело те успели да намалят седмично средно с по 8% телесната си мазнина. Доброволците тренирали до 4 пъти за 7 дни, а отделният сеанс продължавал не повече от час.

СПИНИНГ

Спинингът е добър избор за онзи, който предпочита да върти педалите в студиото, а не сред природата. Според специалисти велоергометърът вкъщи не е толкова добър от гледна точка на изразходваните калории. Тренировките със спининг ангажират повече мускулни групи. Освен това човек тренира прав, а това е важно, защото повечето хора прекарват деня си седнали. Ползата е за гърба. Със спининг се горят 409 калории на час.

СКЕЙТИНГ/ РОЛКОВИ КЪНКИ

С каране на ролкови кънки се упражнява координацията, а и кондицията като цяло. Тъй като в нормално темпо на час се изразходват по 408 калории, този вид занимание в свободното време е много полезно за сваляне на килограми. По ефективност се равнява на карането на колело. Колкото по-умело карате, толкова повече топите сланинките.

ХОДЕНЕ

Не всеки може или иска да се занимава с тичане всеки ден. Начинаещи или хора с голямо наднормено тегло е по-добре да се заемат с ходене. При тест жена с опит в този вид спорт и нормален боди-мас-индекс гори за час 395 калории. Нетрениралите вероятно ще извлекат по-голяма полза за топенето на мастни депа, защото за тях това ще е голямо натоварване и пулсът им ще се ускори повече, отколкото при участничката в опита.

Какъвто и спорт да изберете, постарайте се да му се посвещавате по едно и също време на деня. Така ще си създадете навик и трайно ще промените двигателната си активност. Само така ще задържите постигнатите с много труд резултати за фигурата. На много хора например им е трудно да тичат сутрин. Тогава идете на крос вечерта след работа или през почивните дни. Важното е да сте последователни.

Тичайте на празен стомах за отслабване

СЪВЕТИ

1. Преди и след спорт не яжте тежки храни. Най-добре се раздвижете на празен стомах. Така ще увеличите изгарянето на калории, защото запасите от въглехидрати са празни.

2. След тренировка пийте повече течности. Организмът има нужда от вода и минерали. Най-подходящи са минерална вода, ябълков сок или зеленчуков бульон.

3. Подберете внимателно дрехите и обувките, с които ще спортувате. Ако ставите на краката се натоварват активно (джогинг, ходене, тае-бо, тенис и др.), не използвайте обикновени гуменки или спортни обувки. Изберете качествени маратонки, които смекчават удрянето на стъпалото в земята при всяка крачка или отскок.

4. Ако искате да тренирате издръжливост и да отслабнете с джогинг, тичайте бавно в т.нар. аеробна област, т.е. когато тялото се снабдява с достатъчно кислород. Лесно ще го познаете - тогава трябва да можете да говорите без особено усилие.

За увеличаване на мускулната сила се тича в анаеробната област, т.е. до пределно задъхване.

Умерената бързина обаче се препоръчва повече, ако спортувате за здраве.

5. Обърнете внимание на храната. Тя трябва да е богата на магнезий. Той се съдържа плодовете (банани), зеленчуците (салати) и пълнозърнестите продукти.

6. Ако усетите пробождания в областта на диафрагмата, това е знак, че прекалявате с темпото.

Намалете и дори спрете, ако болката е силна. Притиснете мястото с юмрук и дишайте дълбоко.

7. При внезапна инфекция от рода на грипните се откажете от тренировката. Има опасност да предизвикате възпаление на сърдечния мускул. Другата опасност, особено при тичане, е да разтегнете мускул или да получите болки в коленете и тазобедрените стави.

Някои травми може да са и заради неподходящи обувки.

Споделяне във Facebook


_________________
„На зло куче – зъл прът“


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re:Тае-бо и латинотанци топят сланинки
МнениеПубликувано на: Чет Авг 06, 2009 2:25 pm 
Full Member
Full Member

Регистриран на: Пет Юли 10, 2009 1:22 pm
Мнения: 110
Хубава статия, благодаря много!

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re:Тае-бо и латинотанци топят сланинки
МнениеПубликувано на: Пон Авг 10, 2009 10:46 am 
Newbie
Newbie

Регистриран на: Пон Авг 03, 2009 7:42 am
Мнения: 43
Тае-бо е хубав спорт, доста активен, но определено не е за хора които искат  да отслабнат, тъй като се натрупва мускулна  маса и килограмите си стоят! Говоря от личен опит доста часове изхабих, а разликата не беше голяма!

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re:Тае-бо и латинотанци топят сланинки
МнениеПубликувано на: Пон Авг 10, 2009 11:12 pm 
Sr. Member
Sr. Member
Аватар

Регистриран на: Сря Юни 10, 2009 8:31 pm
Мнения: 463
Местоположение: Добрич
Аз ходих известно време на латино танци преди за забременея и мисля,че имаше смисъл,пък е яко да си джиткаш на секси музика, всичко добре,но като нямаш партньор и ти минава мерака след известно време :)))

Споделяне във Facebook


_________________
щъпук


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Тае-бо и латинотанци топят сланинки
МнениеПубликувано на: Пон Яну 26, 2015 5:21 pm 
Newbie
Newbie
Аватар

Регистриран на: Пет Яну 16, 2015 12:54 am
Мнения: 11
аз съм ходила в латино клубове, харесва ми музиката, но не мога да танцувам. сама си се забавлявам в ъгъла ;D ;D ;D

Споделяне във Facebook



Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Публикувай нова темаДобави отговор Страница 1 от 1   [ 5 мнения ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани, и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
twilightBB Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net

Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов